Переробка своїми руками
SWAP Mercedes-Benz Sprinter 906 з 2006 року і молодше, заміна проблемного двигуна ом651 2.2cdi, або по простому переробка Спринтера своїми руками.
Багато надходить дзвінків, одні звертаються за консультацією, під час самостійної заміни двигуна на Спрінтері 906, інші звертаються просто за інформацією, і кажуть телефоном, що дорого обходиться процедура із заміни двигуна на Спрінтері 906, мовляв, там нема чого робити, поставив ом602 і полетів! Однак не все так просто! Насправді проробляється процедура, яку якщо за діями розписати, то легко вийде понад 100 дій, і кожна з яких не безкоштовна. Ми постараємося в цій статті розповісти Вам, що собою являє переробка Спринтера 906, з чим Ви зіткнетеся під час заміни двигуна, і які питання на Вас чекають! Перелік запитань ми зібрали з особистого досвіду, а також із дзвінків, які до нас надходили, коли люди самостійно вирішили поміняти двигун на Спринтері 906.
І так, давайте спробуємо детально розібратися, які дії необхідно виконати, в разі заміни двигуна на Спринтері 906 замість проблемного ом651 2.2CDI на вже відомі, добре зарекомендували себе 2.9TDI і 2.7CDI. Цю процедуру можна розділити на два етапи: механічна частина, і електрична частина.
Механічна частина передбачає безпосередню заміну самого агрегату, тобто монтаж нового двигуна, підключення трансмісії та системи охолодження. Ця частина вважається більш легкою і безпроблемною, однак давайте розглянемо підводні камені, з якими ми можемо зіткнутися. Як відомо, на Мерседес Спринтер 906 німці ставили "проблемні" двигуни ом646 і ом651, нюанси різні! Для встановлення в Спринтер 2.9TDI, 2.7CDI і 3.2CDI вони так само різні!
Так от, ставимо на Спринтер 315 замість 2.2CDI ом646 легендарний 2.9TDI ом602. Коробка передач рідна, просто прикрутив і все!!! Ніяких проблем. А ось щодо кронштейнів двигуна питання є. За період нашої практики, ми надивилися купу варіантів, яким чином фахівці ставили мотори, були і смішні варіанти. На жаль лапи ом646, або з ом602 очкарика чи спринтера не підходять. Потрібно щось мудрувати! З системою надування теж бачили багато смішних варіантів, не кожен додумувався переварити впускний колектор з очкарика. Система охолодження без проблем, підключається практично як за штатом!
Заміна двигуна Спринтері 316 замість ом651 відбувається так само, але додається проблема кріплення коробки передач, оскільки не збігається дзвін КПП з блоком ом602. Варіантів аж три!!! Перший, найнекрасивіший, це поставити 5-ступінчасту кпп зі Спринтера 313 ом611. Як на мене, це варварський варіант, назад у минуле, хоч і КПП ом611 дешева і довговічна. Просто у Вас будуть грубо вмикатися передачі, оскільки доведеться мудрувати щось із тросами куліси, і буде передач лише 5шт. Якщо все-таки надумали, то не забудьте про фланець на кардані, адже він не підійде! Другий варіант поставити КПП з ом646, при цьому помінявши балку і троси куліси. Цей варіант не страшний, але, КПП з ом646 славиться своєю недовговічністю, дорожнечею, а також у неї маленьке передавальне число, що збільшить кількість обертів двигуна в русі, і звісно ж фланець, він теж не підійде! Третій варіант залишити рідну КПП, встановивши її через перехідну плиту. Мінусів у цьому варіанті немає, одні плюси. КПП з ом651 зарекомендувала себе з позитивного боку, не змінюється передавальне число нашої трансмісії, не потрібно міняти троси куліси і фланець!
Що стосується встановлення в Спринтер 906 ом612 2.7CDI, все те саме, але будуть питання з впускним колектором! З легкового автомобіля його не залишити. Варіантів 2шт! Перший, ставимо впускний колектор Спринтерівський, з 316-го до 2006 року випуску. Його недолік полягає в тому, що він високий, і впирається в повітряний фільтр. Доведеться випилювати отвір для нього, але місця не так вже й багато, і якщо зробите це похабно, може затягувати в двигун через повітряний фільтр пил, або, якщо він буде стикатися, буде передаватися вібрація. Так само він проблемний через патрубок, який веде до інтеркуллера. З'єднання на клямці супроводжується посвистываниями, та й патрубок потрібно купувати хорошої якості, ціна якого 80 баксів.Другий варіант виготовити під замовлення впускний колектор, який зроблять на будь-який смак! Мінус такого варіанту в дорожнечі, оскільки за один циліндр ціна від 100 баксів, і його довго виготовлятимуть.
Решта нюансів, які можуть виникнути в механічній частині під час заміни двигуна в Спринтері 906 не складні, і з ними впорається навіть школяр!
З электричною частиною все набагато складніше!!! До нас приїжджали перероблені Спринтера на 2.9, 2.7, які запускалися до кнопки, додатково до встановленої на торпеді, без тахометра, систем безпеки і комфорту! Так само у них під капотом, або під торпедою, розміщувалися клуби проводки з очкарика, з замками запалювання і вставленими в них ключами. При цьому всі скаржилися, що не працював датчик рівня бака, автомобілі були малопотужні, а на Спринтері після 2009 року злітали ключі! Фахівці залишали з очкариків витратоміри повітря, які вічно завдавали клопоту, і навіть приїжджали автомобілі з ЕГР, які не були відшиті, і через 20 років повинні працювати. Налаштування електронних вузлів після переробки Спринтер 906 лягає на плечі електриків! З цими завданнями може впоратися тільки грамотний фахівець, адже щоб не залишати замок запалювання з очкарика, потрібно відшивати імобілайзер, так само правильно видаляти ЕГР і витратомір, необхідно перепрограмувати штатні блоки, з якими не кожен програміст впорається, і т.д.